לימודי אמנות לתואר ראשון

רב תחומיות בסביבה אינטימית!

ראש המחלקה: ד"ר הדרה שפלן קצב
מרכז לימודים מעשיים: יאיר ברק

לאתר התערוכות לחצו כאן

המחלקה לאמנות של סמינר הקיבוצים הינה היחידה בתל אביב המציעה לסטודנט ולסטודנטית אפשרויות נרחבות לעתיד מקצועי בתחומי אמנות וחינוך.

לבוגר/ת המחלקה מוענק תואר ראשון "בוגר בהוראה" – B.Ed ותעודת הוראה.

אמנות עכשווית – במסגרת לימודי אמנות הסטודנט/ית במחלקה לומד/ת את כל התחומים המקצועיים הרלוונטיים לאמן עכשווי, החל מכלים לעבודת סטודיו ידנית, דרך לימודי מדיה דיגיטלית וכלה בלימודי תרבות, היסטוריה וביקורת.

הוראה – בוגר/ת החוג רוכש/ת אפשרות לעסוק בהוראה, חינוך לאמנות ובכל הנושאים הרלוונטיים לכך. לימודי החינוך וההכשרה להוראה קשורים בלימודי האמנות ומהווים חלק בלתי נפרד מהם, תוך עידוד של חשיבה יזמית ומעורבות חברתית ותרבותית.

רב תחומיות - מכיוון שלימודי האמנות מתקיימים בביה"ס לאמנות ועיצוב באפשרותנו להציע סביבת לימוד מגוונת ואינטגרטיבית בה הסטודנט/ית מקבל/ת ידע נרחב ועמוק באמנות, אך גם באפשרותו/ה להתרחב ללימוד כלים משיקים בתחומי העיצוב והתקשורת. כתוצאה מכך יכולים בוגרי ובוגרות החוג להשתלב גם בתחומים כגון: עריכת וידאו, עיצוב גרפי, בניית אתרים, אנימציית ומידול תלת מימד, תכנון ממשקים, עיבוד תמונה, פוסט-פרודקשן ועוד.

טיפול באמנות - יסודות - מסלול בחירה לסטודנטים/ות לאמנות המעוניינים/ות להמשיך ישירות לתואר שני בטיפול באמנות.
במסלול נלמדים בשנים ב' עד ד': מבוא לטיפול באמנות, שיעורי הפסיכולוגיה הנדרשים כתנאי קדם לתואר השני וכל מכסת השעות המעשיות הדרושות בקבלה לתואר השני.

לימודי אוצרות - מיועד לסטודנטים/ות לאמנות המעוניינים/ות להרחיב את הכשרתם לכיוונים של אוצרות ותצוגה במרחב.
לימודי האוצרות נלמדים בשנים ב' עד ד' כשיעורי בחירה. מטרת מסלול הבחירה הינה כפולה: הרחבה טבעית של תחום האמנות ל"אמן-אוצר", וכן הכשרת הסטודנט/ית לתפקוד העתידי כמורה לאמנות עם אחריות לתחום האוצרות במרחב החינוכי, הציבורי והקהילתי.

חדש! אשכול התמודדות עם לקויות למידה - קורסי בחירה בתחום החינוך בכיתה משולבת והטרוגנית.
לאור השינויים במערכת החינוך בארץ הכוללים עליה במודעות ובמספר התלמידים המאובחנים עם לקויות למידה והפרעת קשב יחד עם שילוב של תלמידים עם מוגבלויות שונות ומורכבות בכיתות הרגילות, מורים/ות נדרשים/ות לידע והיכרות עם המאפיינים הייחודיים של תלמידים/ות אלו.

קורסי הבחירה יעניקו לסטודנטים/ות הזדמנות להכיר את המאפיינים הייחודיים של תלמידים/ות עם לקויות שכיחות הלומדים בכיתה, וכן של תלמידים המשתלבים בכיתה מתוקף חוק החינוך המיוחד, לרבות תלמידים עם מוגבלויות. בנוסף, יחשפו הסטודנטים לעקרונות מרכזיים של דרכי הוראה מותאמת בכיתה הטרוגנית

בתחום האמנות מלמדים אמנים/ות פעילים/ות ובולטים/ות בתחומם/ן: אורית אדר בכר, גליה אורי, יעל אפרתי, יאיר ברק, אסנת בר אור, אלה גולדמן, אורי דרומר, דוד דניאל, מלי דה-קאלו, שחר פרדי כסלו, הילה לולו לינ, נטע ליבר שפר, דבורה מורג, אבי מילגרום,  שחר מרקוס, ליאת סגל, הדס קידר, עפרית קינר, דוד פאר, טל שושן, חן שיינברג, מעיין שלף, ואחרים.

יחס אישי ותומך - הלימודים במסגרת לימודי אמנות נערכים בקבוצות לימוד קטנות המאפשרות מתן תשומת לב מקסימאלית לכל סטודנט/ית וליווי צמוד של תהליכי ההתפתחות כאמן/ית. הגשות הפרויקטים מתקיימות באווירה חיובית ופרודוקטיבית תוך מחשבה כי ביסודן הן מרחב לימודי מיוחד וממנף. אנו מאמינים/ות כי פיתוח יחסים בין המרצים/ות והסטודנטים/ות ואף ובין הסטודנטים/ות עצמם/ן הם חלק ממקור הכוח של הלימוד והיצירה עצמה, לכן מקיים החוג אירועים משותפים לסטודנטים/ות ולמרצים/ות, ביניהם: תערוכות משותפות לכל המחלקה, סדנאות מרוכזות, סיורים לימודיים, מרתונים וסדנאות יצירה מחוץ לכותלי בית הספר.

סדנאות לימוד - לרשות הסטודנטים/ות עומד מגוון של סדנאות יצירה מרווחות ומאובזרות: סדנת פיסול, סטודיו לצילום, סטודיו לציור, מעבדת מחשבים, סדנת מכשירים משוכללת, אולפן טלוויזיה מקצועי, עמדות לעריכת וידאו, סדנת סאונד. כמו כן עומדים לרשות הסטודנטים/ות בשנה הרביעית סטודיות לעבודה אישית.

תערוכות - במהלך הלימודים , בסיום סמסטר ושנת לימודים, מתקיימות תערוכות אישיות וקבוצתיות של הסטודנטים/ות בכתלי הקמפוס וגם בחללים ציבוריים מחוץ לקמפוס..

פרויקט הגמר של שנה ד' – תערוכת הגמר של שנה ד' היא אירוע חשוב לסטודנט/ית ולמחלקה כולה. במהלך שנה ד' מקבלים/ות הסטודנטים/ות תמיכה מעשית ותיאורטית רחבה: הנחייה מעשית ע"י מרכז פרויקט הגמר וע"י מנחה מקצועי לבחירה נוסף;  הנחיה תיאורטית במסגרת סמינריון בהנחיית ראש המחלקה.

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

* שדות חובה מסומנים בכוכבית

מחלקת הרישום

א' - ה' 8:00 - 17:00

03-6901200
הרשמה אונליין